when life is not good enough.

igår var fiskarna på besök, myste i min källare med lite massage och glass. dem är bra. efter dem sagt godnatt hoppade jag in i min träningsbubbla och samlade krafter för att sedan köra en lite workout. galet skönt. en dusch på det och sen hamnade jag i min säng.

idag har det dock inte varit en bra dag. inte alls. det beror nog på många saker som susar genom huvudet. det kändes som det var ett stoppljus hela dagen. inget ville vara på min sida. och däribland allt så kom flygbiljetten hem till sverige och landade mitt framför mig på datorn. och då brast det nästan. flygbiljetten hade stigit med nästan 2500 kr sen gårdagen. vem känner sig taggad nu? inte jag. inte för 5 öre. nu vet jag att det är så att dem inte höjer och har sig. eller det gör dem kanske. men folk verkade varit helt galna igår och köpt upp alla biljetter innan jag ens hade blinkat. en liten bit av mitt hjärta dog där. jag som hade planerat allt, skulle bli superbra. skulle få se min bror springa ut med samma leende som mig på läpparna när han ska ta studenten. men nej, nu går det icke. biljetterna kommer bara bli dyrare och dyrare och jag tänker inte ens köpa den nu. 8000 kr för en ynka flygbiljett tur/retur mellan 8-13 juni är inte värt det.

tackar någon i denna värld för att musik och promenad/träning hjälper när det är kaos i huvudet. så det är vad jag gjort nu efter jag slutat jobba. promenerat och tränat och tänkt och tänkt. och mitt i det hela fanns det hopp. mina vänner kommer hit 14 juni. det är jag överlycklig för. jag är ledig från 2 - 10 juli och får betalt för det. så då ska jag hitta på något kul. det har även spekulerats om en festival i början av augusti, i chicago. i slutet av augusti ska jag åka med min värdfamilj till florida på semester. i början av september kommer elin och några hit. kanske någon utav mina fiskar förlänger. och förhoppningsvis så är det fler vänner som bokar biljetter hit bort.

nu lät ju mitt liv plötsligt riktigt bra så vad sitter jag här och klagar på tänker ni. ja det kan man tusan undra ibland. som en klok man sa en vacker dag i san diego: vad du än gör,  ge alltid järnet. let's do it.



Kommentarer
Postat av: Anonym

jaaa OM de spekuleras om en festival!!! iiih :D och allt löser sig vettu :) syns på söndag OCH de är då tur, för de var alldeles för längesen nu! kram

2011-05-05 @ 04:39:16
URL: http://emmakarinlouise.blogspot.com
Postat av: Anna

Åh vad tråkigt om du inte kommer hem! :/ hoppas det löser sig. Jag fixade nåt slags kort när jag åkte hem förra året (blev tvungen att köpa ny biljet..) så jag fick rabatt!



Och festival i Chicago låter helt OK, FY vad avundsjuk jag blir!! Älskar den staden! :D



Wio, hoppas du har det asbra annars! Allt löser sig :) <3

2011-05-05 @ 20:34:17
Postat av: Foppa

Det viktigaste när man har den bästa tiden i sitt liv, i new york till exempel.. DET ÄR FAN ATT BARA GE JÄRNET. haha.

2011-05-07 @ 19:40:49
URL: http://foppa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0