varmt varmt varmt, unts

kort sammanfattning från min långa helg jag haft!

fredag: slutade vid 7 ungefär, skyndade att duscha och fixa, ta tåget in till city med ett gäng galna brudar, gå till skyroom (ligger högst upp i en skyskrapa), få in ett helrör som swedish fish gjorde åt på 15 minuter. sen får ni räkna ut resten av kvällen själv... nej skojar bara! vi hade galet kul, träffade riktigt roliga människor, drack goda drinkar, dansade och tog morgontåget hem klockan 5.40! vi kan lova att vi nästan var döende.. eftersom mathilda fick slå till mig 10 gånger innan hon fick av mig från tåget. trött tjej, jajemän!

lördag: vaknade upp klockan 14, men spänningshuvudvärk, visst att gårdagens bravader var med där bak i huvudet någonstans men det här var värre än en sådan huvudvärk. vrida och vända, stå upp, ligga ner, dricka vatten. inget hjälpte. låg i fosterställning i två timmar. sen kom mathilda tillbaka med två tabletter som verkade värka på två sekunder. nej men spänningshuvudvärk var det för det släppte på två riktigt sekunder när jag la mig ner på något konstigt sätt. helt sjukt. klockan 16 hoppade jag upp ur sängen och var överlycklig att jag mådde bra. och vad passade då inte bättre än - hangover 2 på bio med mathilda och lovisa? stört bra! innan vi tittade på den så tog vi en lunch/dinner i blåsten, varma vindar dock och massa betjänter! haha. hem till elin en sväng på kvällen innan vi drog hem till mig och sov, jag + tre andra brudar. jag kan kallas pimpen.

söndag: solade lite i min trädgård innan jag och mathilda skjutsade hem lovisa och åkte till stop&shop för att inhandla lite mat. började jobba klockan 16, för mina vföräldrar skulle på bröllop i city. så jag och mathilda lekte med barnen, ordnade mat och badade dem innan sovdax! sen duschade hon och jag innan dem andra flickorna kom över på lite middag som vi fixat med. ungsgrillad eller vad man nu säger, kyckling med en riktigt god sallad som innehöll paprika, ruccola, bladspinat, tomat, gurka, avocado, mozarella! mästerkockarna M! sen sov mathilda hos mig IGEN, sovit hos mig hela helgen - inget mig emot!

måndag: memorial day, till minne av soldaterna som slogs för sitt land. mer en dag off för min del! tackar jag inte nej till. jag och mathilda har fixat med lite små saker som ni kommer få se senare här i bloggen så småningom. va inte för nyfikna, inget ni kommer kunna ta del av direkt men ni ska få se! sen var jag uppe och gjorde mig lite mat och pratade med min vmamma och mormorn som är på besök nu. morfar är också här men han låg och sov så hann inte prata med han. men dem ska vara här hela veckan så det kommer fler tillfällen! hoppas på en bra vecka men bra väder då jag har beachpass nere vid stranden.

ja, ni förstår. här i usa har dem kommit på att bygga upp små "country clubs" där det finns golfbanor, bar, restaurang, pool, tennisbanor - osv! för familjerna som bor i området. så dit kan alla nannys, au pairer eller housewifesen ta sina barn till. där dem kan leka med sina kompisar medan dem andra kan träffa sina vänninor och likande. hur bra är det inte? riktigt en sån är inte jag med i för jag har inte så stora barn, men vi måste tydligen vara medlemmar i beachklubben ändå för ha tillgång till att tillträda stranden.  smarta amerikanare gillar vi!


har jag sagt att värmen är här för att stanna? jag gör det nu, för nu har det varit varmt - 30 grader i snitt i en hel vecka. så vad säger vi, i låter det fortsätta så va? :) ja tack!



XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0