molly's, magont, köttfärssås & citysöndag

kort sammanfattning av min helg!

fredag: slutade vid 19.30, hoppade in i duschen, tog sedan bilen till elin och hämtade upp snygga tjejer som ville till Molly's pub och äta lite nachos och varmrätt. beställde in half chicken med grönsaker och mos. kan lova er att det verkligen var en halv kyckling också så då var matilda mätt. åkte och hämtade ida som hade jobbat och sedan satt alla vi fiskar i min källare och myste lite. sedan åkte alla vidare dit dem skulle, men mathilda och ida stannade kvar. övernattning at my place. gillar vi! låg och pratade en stund innan alla somnade bums..

lördag: vaknad halv tolv, härlig sovmorgon vi fick till där! bestämde oss för brunch på Stanz, jättemysigt ställe. beställde in en varm choklad, blåbärspannkakor och en skål med färska frukter. fick jag äta något av det? inte det inte. fick groteskt ont i magen när jag började äta så var tvungen att gå ut därifrån. ut på baksida, känslan av att magen gör så sjukligt ont att jag knappt kunde stå upp. ungefär så fick jag i san diego förra veckan. helt galet. när dem andra hade ätit upp åkte dem iväg för dem skulle göra lite andra saker och jag gick och la mig i min säng med världens magont och försökte sova. tog mig två timmar innan jag somnade och sedan sov jag till klockan var 18.00. vaknade upp svinhungrig. tog en dusch. åkte till ida med massa tillbehör som jag köpt på stop&shop till vår köttfärsås. sedan myste vi med några andra fiskar med mat, varma bananer med choklad och glas, och såklart en massa prat.

söndag: ida sov hos mig från lördagen till söndagen också och vi somnade inte förän klockan var cirka 5 på morgonen för vi låg och pratade om allt och inget i flera timmar innan vi somnade. vilket resulterade att vi försov oss och fick ta nästa tåg in till city. brunch på ett ställe som hette Tre, som josefine kish hade rekommenderat. 20 dollar kostade en mat bit och champange (som vi fick dricka hur mycket vi ville av under 90 minuter). helt underbart trevlig brunch hade vi, tog vårat pick och pack och började gå och shoppa ( inte allt för nyktra ) . men snygga inköp blev det! efter en stund blev det mellanlandning i Washington Park och där satt vi och kollade på folk som dansade, fick en hund att stanna kvar vid ida så ägaren höll på att skämmas ihjäl för han inte ville hänga med honom dit han skulle. tog sedan tunnelbana till times square, shoppade lite mer, åt på Chipotle - burritos - mums! tog tåget hem och nu ligger jag här, trött som tusan men väldigt nöjd över min helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0