do you remember me? from the cafe?

jag har ju glömt berätta en hilarious historia...
vi åker till ett ställe som heter cosi, jag och mina fiskar, där vi äter tomatsoppa och snackar skit. på detta stället jobbar det små mexikanare som är så söta så. speciellt en som varje gång han kommer ut med våran soppa frågar om det var någon mer som skulle ha något. artiga och ärliga säger vi sanningen, som oftast blir: no, no more. och så går han iväg... men kommer tillbaka med mer soppa, kakor, chips och ja gud-vet-allt vad han tar med sig och säger: your welcome, your welcome, beautiful girls... osv. med mexikansk brytning. han försöker typ göda oss med mat. och detta har hänt minst fem gånger. inget skämt. samma kille varje gång. men så kom den gången då han sa att han älskade oss och tog med en penna och sa att vi skulle skriva ner våra nummer på servetten.. ehe, bad girls som vi är ibland fick för oss att skriva ner julias nummer (som ännu ej kommit till cosi). vi undanhöll lappen från henne tills det att vi skulle gå. la den på bordet och åkte hem. ingen har vågat säga något tills idag då jag kläckte ut mig det när julia satt och undrade varför den där killen som alltid bjuder inte är här... det började med att vi asgarvade innan vi kunde berätta. sedan kom historian fram och julia kläcker: men gud ! då är det ju han som ringde häromdagen. jag svarade och sa: hello. och han frågade om jag kom ihåg honom och jag svarade nej.

trodde vi skulle dö av skratt där ett tag! ingen mer gratis soppa, kakor eller chips... men värt det!
så ikväll har jag spenderat lite tid med söta fiskar på cosi efter en hård arbetande dag. eller ah, den var ju äckligt varm! helt sjukt, och då har det inte blivit så varmt som det kommer vara i sommar. kommer jag dö lite här i sommar eller? jag tror nog det. men får göra som jack och jag gjorde idag, sprutade vatten på varandra. trodde han skulle skratta så han dog! men kul var det, dyngsura när dem andra kom hem och undrade vad vi sysslat med!

_____________________________________________________________
svar till dig Gina: jag vet ej än när jag kan komma hem. måste få mitt schema för sommaren. när jag har ledigt och kan ta ledigt och så vidare. men jag lovar att jag ska informera er mer om detta när det blir aktuellt!

sen tycker jag folket ska komma hit och hälsa på. har en jättebra flygbiljett sida som jag rekommenderade till emma och julia när dem kommer hit. om du bokar vid rätt tillfälle kan en enkelbiljett gå på 1400 kr hit till new york. alltså knappt 3000 kr fram och tillbaka. det kallar jag ändå billigt! hör av er om ni är intresserade. PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0