6 maj

började dagen klockan 7.15. alltid mycket enklare att stiga upp på fredagen när man vet att man kan ta sovmorgon dagen efter. skjutsade ellie till skolan vid 8.45, men den var inställd idag så vi fick åka tillbaka. tycker dem är lite dåliga på att infomera om det för förra veckan var det samma sak och då visste vi inget heller. men i alla fall. körde hem igen och åt frukost för idag har jag min rast tidigt. för senare ska jag ta med mig jack till white plains och lämna bilen på service. efter det ska jag stanna till på stop&shop och inhandla alla tillbehör till köttfärssås. ja, jag åt köttfärssås förra helgen också. men det ju så himla gott. och sen mutade jag mathilda med det för jag inte ville sitta ensam hemma ikväll när jag ska jobba. eller jobba kan jag knappt påstå att det är för barnen kommer ligga och sova hela tiden medan jag "jobbar" extra. och jag kan alltid ta hem kompisar hit så känns aldrig som jag jobbar. funderar på vad vi ska ha som efterrätt.. förra helgen var det varma bananer i ugn med choklad och glass. kan ju åtminstone ändra efterrätten.

det är kul att kolla tillbaka i bloggen ibland och kolla vad man gjorde vid vissa tillfällen. för exakt ett år sedan så var jag tydligen på arbetsintervju och jobbade på max mellan 17-01.45 och körde hem folk från krogen. sedan hade jag åkt hem till elin och hjälpt henne med packningen inför hennes resa till kap verde. galet! tiden går fort. känns som det var nyss!

ha en bra fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0