Gothia hotells räkmacka



mmmmm, riktigt god räkmacka måste jag medge.
nu ska ni få höra historien om denna lilla godbit. som sagt så var jag hemma i sverige på en liten visit. jag åkte med iceland express både dit och hem till USA igen. på dit vägen var det ju då lite krångel med flyget när det skulle lyfta från island, men det var ingenting emot var det gjorde på hemvägen. blev skjutsad av matilda, evelina och evelina. flyget skulle lyfta 16.30 men när jag kom dit så var det redan då framflyttat till 17.00. jag gick igenom säkerhetskontrollen och allt det där. köpte mig turkiskpeppar och satte mig ner och väntade på att få gå ombord. men det visade sig att flyget som jag skulle ta till island var fast i oslo och kunde inte lyfta så till en början fick vi matkupong som ett litet förlåt för vi fick vänta. så satte mig och åt en sallad. sen blev det ännu mer försenat och det börjades prata om att vi skulle behöva sova på hotell över natten. från klockan 15 till 21 satt jag på landvetter utan att planet lyfte från oslo. och fick därmed sov över på hotell inne i göteborg, gothia hotell, som ligger precis utanför liseberg. fick en räkmacka när vi kom till hotellet, ska tydligen vara väldigt kända för att vara riktigt goda. och där var det ingen besvikelse. sen hookade jag upp med en göteborgerska på hotellet och bodde med henne. vi åt frukost tillsammans, vandrade runt lite utanför hotellet och åt lunch. allt detta betalade iceland express för så det var väl det enda positiva.

sedan kom nästa problem. skulle flyget från island till new york vänta på oss som kom från göteborg? det visste vi inte förrän vi kom till landvetter så där var jag lite nervös också eftersom matilda och evelina åkte klockan 15.00 och jag skulle lyfta 17.45. vem skulle komma först? men flyget väntade snällt på alla oss passagerare som skulle med och jag landade före mina små vänner. men det var endast för att deras flyg hade varit försenat två timmar i paris. vilken soppa! men allt gick bra tillslut och jag kom hem till new york.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0