I'M IN NEW YORK!

Nu får det bli lite uppdatering för alla nyfikna och saknade där hemma!
Min resa började igår klockan 07.00 från Jönköping. Pappa och jag åt frukost på landvetter och sen var det bara att bege sig till London. Landade lugnt och säkert, tog mig igenom deras säkerhetskontroll och sedan åt jag på Gordon Ramsays restaurang. Pasta blev det! Kände mig dock lite ensam när han frågade mig om det bara var jag som skulle äta.. Sedan gick jag runt lite på flygplatsen eftersom jag hade väldigt gott om tid på mig. Närmare bestämt 3 timmar. Gick och kollade gaten stup i kvarten eftersom jag kände på mig att jag skulle behöva ta tåget dit. Men det var inga större problem! Träffade några andra au pairer när jag satt och väntade på flyget till NY. Och den andra flygresan gick också jättebra tills att vi var på väg ner att landa. Då uppstod paniken som jag aldrig känt innan... tankar som "VAD SYSSLAR DU MED EGENTLIGEN MATILDA?" eller "JAG VILL ÅKA HEM NUUUU!!" kom upp i huvudet... men det lugnade sig som tur var. Kollade i min fina bok jag fått av mina tjejer som avskedspresent, läste brevet jag fått av mamma, kollade på min ring jag fått från Evelina och mitt armband jag fått av Elin... och kände att det kommer faktiskt funka!

Det var nervöst att gå igenom säkerhetskontrollen här i USA men jag klarade det och nu är jag äntligen här! Har träffat många nya vänner och ätit (förvånansvärt) helt okej mat, haft lektioner, fått en korg med lite oilka presenter från min värdfamilj, bland annat den resan vi ska göra på torsdag med alla andra au pairer som jag annars hade fått betala själv för. Så jag blev jätte glad och kände mig väldigt välkommen!

Vi hade även "sing-a-long" allihopa ikväll. Vilket var väldigt roligt! Alla som kom från samma land uppträdde med en sång och en dans på scen... länder som ; Brasilien, Australien, Finland, Österrike, Korea, Colombia & Mexico!
Och nu har vi haft lite "free time", och då sitter nästan alla vid sina laptops eller datorer..

Hoppas allt är bra där hemma, för här är allt toppen! Saknar er!

- Matilda

Kommentarer
Postat av: Gina

Hej vännen !!! Så skönt att höra att allt är så bra , vilket jag tror att det kommer att vara mest hela tiden för sig , med den inställningen du har o ditt positiva sätt , Kram Gina

2011-01-19 @ 08:11:08
Postat av: Driola

Åh vad underbart du har det! Bra att resan gick bra och att du känner dig välkommen av din värdfamilj! Helt sjukt najs! Ha det Kanonfint nu så får vi höras emellanåt och ses när vi kan!:) PUSSAr <3

2011-01-19 @ 08:20:55
Postat av: evelana

Vad roligt att höra att resan gick bra & att du trivs :D Saknar dig massor här hemma, så uppdatera ofta så vi får höra hur du har det! <3

2011-01-19 @ 09:12:50
Postat av: Elin

PUSSS på dig!!!! Skönt att du har det bra :) nu ska jag iväg och träna med sara! vi hörs din lilla gulletussa! pussar

2011-01-19 @ 10:59:59
Postat av: Louise

Äntligen uppdatering :D du verkar ju ha det toppen! Så glad för din skull! <3

2011-01-19 @ 12:15:53
Postat av: Emma

Blir helt gråtfärdig nu! Av lycka såklart:) Blir så glad att allt har gått bra för dig och det verkar vara en riktigt bra start på din underbara resa ju! Jag saknar dig redan här hemma! Ta hand om dig nu min lilla Nisse <3

2011-01-19 @ 20:32:16
URL: http://emmamelin.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hej Babe!! Allt låter ju jätte fint! :) kul o höra för ja har allt varit lite orolig för dej;) nedååå dk fixar allt!! Ville bara säga att ja tänker på dej o saknar dej!! Du e så modig!!:) håll oss uppdaterade så ses vi i maj/juni!!;) pussssss

2011-01-20 @ 23:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0