MOMENTS WHEN LIFE IS PERFECT

HELGRECENSION


Under eftermiddagen i fredags tog jag med mig Jack till White Plains (20 min härifrån). Där gick vi på Target och lite andra affärer. Inhandlade lite saker till rummet och hade allmänt trevligt med lillkillen. Sen åkte vi hem och hämtade Ellie, Nash och Sherry. Så tog vi bilen till en glassbar och åt glass. Och sen kom dem vanliga rutinerna på kvällen. Sen var det att skynda sig ner till rummet och packa ihop det jag skulle ha med mig inför vår lilla road-trip! Det var dock inte så mycket som skulle tas med så jag hann duscha och sen kom Elin och Emilia. Vi åkte vidare hem till Elin där hon duschade, sedan var vi redo! Hämtade upp Ida som redan börjat gå mot Elin..hon hade kommit en bra bit på vägen vilket resulterade i söndriga skor...så ni förstår nog kanske att hon gått ganska så långt! Sen åkte vi i cirka 3 timmar upp till Elin's stuga... tänker inte berätta bilfärden här men galet är bara förnamnet!
Vi kröp ner i sängarna ganska så snabbt, två och två. Eftersom det var iskallt när vi kom dit. Men mysigt tyckte nog vi allihopa och somnade rikitgt snabbt!

(På morgonen skulle Elin's barn komma och åka skidor med oss under dagen för att föräldrarna behövde uträtta lite saker.) Klockan slår 9.00 och det plingar på dörren i minst 10 sekunder innan någon reagerar. Elin FLYGER upp ur sängen och skriker; DEM ÄR HÄÄÄÄÄR! Så springer hon ner och öppnar dörren. Springer sedan tillbaka till vårat rum och skriker till oss; UPP UR SÄNGARNA, BÄDDA FORT SOM TUSAN OCH TA IN ALLA SAKER TILL MITT RUM!! (vi hade sovit i barnens rum för att det var flera sängar där inne). Så detta resulterade i att det inte blev lika skönt att vakna som att det var att somna. Vi slängde i oss lite frukost och hoppade i skidkläderna och begav oss till backarna. En galet rolig skidåkning fick vi! Verkade som att vi alla tog i allt vad vi hade i backarna för vi låg helt döda när vi kom hem till stugan igen. Låg framför brasan tillsammans med Ida och önskade att hon var en kille ;) snäll som jag är! Men det var så skönt att ligga där vid värmen så jag tillslut somnade till en stund och då var det dags att åka hem till Larchmont.

Fyra brudar satte sig i bilen. Stannade vid Mc Donald's. Jag och Elin köpte 20 bitar nuggets att dela på. 5 dollar kostade det. 35 kronor alltså. Hur fint du vill! Dunkade lite musik. Kom hem till Elin. Började göra oss ordning inför en galet bra kväll i White Plains med 8 brudar. Mer behövs inte säga! Eller jo, alla var hungriga som gamar när vi hade tagit taxin hem från WP. Nachochips som var bruna (!) med ost på - in i mikron bara! KLART! Slut på två minuter, knappt!! Och taxichaffören ska vi inte ens tala om! Men det gör jag ändå. Kläcker den smartaste kommentaren i taxin's historia:
- "Men ni måste väl veta vart ni ska?"
- Ja klart vi vet det. (Så säger vi adressen för femte gången.)
- "Då får ni visa mig gatan!"

Då undrar man vem som är chaffören egentligen. En taxichafför som är ny eller som inte kan vägarna så bra måste väl ha en GPS eller något annat så han hittar till ställen som kunderna vill åka till? Tänk om vi skulle till en adress som vi inte ens hade någon aning om vart det låg? JÖSSES!

På söndagen var alla lagom pigga, men några utav oss åkte till ett ställe för brunch. Sen bestämde vi oss för bio klockan 15.00. Kollade på Justin Bieber's film om hans liv. Jag är inget fan av honom men filmen var bra och han är väldigt duktig på det han gör. Klämde i oss lite glass under bion och sen kollade vi lite i en galleria. Jag, Ida och tro det eller ej men Mathilda åkte hem till mig och kollade på film och tjatade lite.

Sedan stupade jag i säng. Kollade igenom vad som hade hänt i världen innan jag somnade. FÖRJÄDRA BRA HELG!


Dem söta små barnen :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Ååh det verkar som att din helg har varit helt uunderbaaar! Jag blir så himla glad!!! :D

2011-02-16 @ 20:17:11
URL: http://emmamelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0