MAMARONECK

Blev promenad på rasten, bort till Starbucks för en frapuccino (för min del, utan kaffe of course) och en kaffe för Elin. Hon är en svensk tjej som bor här i Larchmont. Johanna och Josefine har fixat så vi fick kontakt. Så vi satt och pratade i 1,5 h om allt möjligt. Go tjej! Så nu trivs jag ännu mer här, kan ju inte bli bättre!? Eller?.... det kan ju det! Men det kommer några rader ner. Så efter våran pratstund gick jag till banken och fixade mig ett bankkort. Känner mig så stolt när jag går till en bank här i USA. Känns riktigt bra! Sen gick jag och inhandlade lite saker på CVS. En affär med allt från mediciner till godis, smink, hygienartiklar osv! Allt!  Fick även höra av Elin att ett gym/passkort kostar 20 dollar i månaden här om man är student. Och jag går under student med mitt visum. Hur gött? 20 dollar! 140 svenska riksdaler. Det ni! I MÅNADEN. Ge mig. Så det ska kirras snart också. Måste nog få mitt bankkort först. Oups, tur jag fixade det idag då.. smart kvinna!

B
örjade jobba 17.15. Tog hand om Nash medan Courtney gav Ellie och Jack kvällsmat. Gick upp och badade honom en stund, han älskar det! Och han skrattar hela tiden. Måste få till ett kort på det någon gång. Läste några kommentarer om att han var söt ;) i'm in love! Sen sprang E och J runt i köket som om dem fått dunder energi och jag matade Nash ute i vardagsrummet, annars så har han ingen fokus på flaskan! Pratade med mina "föräldrar" en stund innan jag gick ner till mitt rum och fixade till mig lite. Sen ringde Natasha. Och vi begav oss till Mamaroneck för födelsedagsmiddag för Ewa. Vi var 7 tjejer! Jag - Sverige, Ewa - Polen, Natasha - Australien, Helen - England, Lára - Island och sen två tjejer till som jag icke minns namnet på (sorry!) men dem var från Finland och Sydafrika. Erkänn coolt? Vi åt mat på en sushirestaurang, jag åt dock inte sushi. Åt kyckling med mangosås och ris! Mycket gott, och trevligt sällskap. Sen begav vi oss till en bar.. och sedan fick jag skjuts hem av Lára.

Så min dag har varit fullspäckad faktiskt! Jag gillar det! Fullspäckat är bäst! För nu är jag riktigt trött... Hoppas ni haft en bra dag och att ni sovit gott, vissa går nog upp snart :) Men jag säger god natt från NY!

Kommentarer
Postat av: Gina

Hej Gumman !!!Ja du vissa hade redan varit uppe en timme ca när du skrev detta , skönt att höra att fortfarande är toppen , ja det var en riktig liten goding lill pojken , låter som du redan är en del av denna som det låter underbara familj Ha en go helg Kram

2011-02-04 @ 08:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0