"livet är en dans med svåra steg"

Visst, jag kan hålla med om att livet inte alltid är lätt! Men på dem här snart 4 veckorna jag varit i USA så har allt varit lätt. Och då ger jag ordet lätt denna meningen - bra, spännande, givande, över förväntan osv. Ni fattar! Så här bra har inte jag mått på 2 år kanske. Mer utvilad, mer energi & jag har överraskat mig själv väldigt mycket. Det här är något alla borde göra i sitt liv. Nu menar inte jag att åka som au pair. Utan åka NÅGONSTANS utanför sitt hemland i minst 2 månader och göra något man tycker om, något man behöver eller av någon annan anledning. Tur att många utbildningar i Sverige har så studenterna har tillgång till att plugga utomlands. Man utvecklas väldigt bra. Vissa mer än andra såklart. Men den där förändringen gör underverk!
Självklart har jag haft "svåra steg" i livet. Men vad jag utvecklats av alla dem motgångarna och gjort det till något positivt!

Säger bara: Ta chansen när du har den! Livet går inte i repris!


Dagarna ser ut som vanligt. Oftast. Dock har jag umgåtts mycket med dem svenska tjejerna. Eller mycket och mycket... mer i alla fall! Och hela bunten är riktigt roliga, gillar dem allihopa. Det som är så bra här, alla är i samma situation. Satt hemma hos Elin igår och pratade länge. För länge egentligen men vad go hon är! Så kunde ju inte låta bli att prata, konstant prat i typ tre timmar. Tjejen liknar mig faktiskt, jag gillar det. :)

Annars så taggar jag sista jobbdagen imorgon för sen är det helg och vad händer då?! Jo, skidåkning! Ja, ni läste rätt. Skidåkning med dem svenska tjejerna. Sova över i Elin's stuga. Hur mysigt? Hur roligt? Hur skönt? Hur gött med skidåkning? Ah, ni fattar. Det ska bli förbannat kul! Sen ska vi vara hemma hos Elin på lördag efter vi kommit hem till Larchmont igen. Helgen kommer schwisha förbi utan att jag ens kommer hinna blinka!

MUMS PÅ MITT LIV, FOR THE MOMENT!


Kommentarer
Postat av: Emma

Kloka ord min vän:)

2011-02-12 @ 00:28:29
URL: http://emmamelin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Älskade Vän! Jag förstår av din blogg att du har det bra.. Det glädjer mig oerhört! Njut av livet, för det går inte i repris... Hoppas vi snart kan ha kontakt via Skype... Älskar Dig Så!

2011-02-13 @ 21:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0