när new york inte duger längre

då åker emma och julia till los angeles och bosätter sig. men jag kan inte påstå att det är något fel i det. jag hade också velat bo där! men tur som jag har så kan jag ju hälsa på dem så det ska jag göra någon gång under hösten.
vi hade en grym vecka tillsammans som innehöll: mat, shopping, mys, nostalgi film - eva & adam - fyra födelsedagar och ett fiasko, sex & the city och lite annat smått och gott! vilka tjejer alltså - så underbara! fick en tidning och ansiktsmask när jag behöver lite "egen tid" . skittles (godis) och energishot när barnen tar död på mig! det tyckte dem jag var värd, tackar och bockar! men det var ju inte allt. plus ett kilo lösviktsgodis från sverige och turkisk peppar - trodde jag skulle dö när julia plockade fram den feta påsen ur resväskan förra måndagen. mums! men måste ändå säga att det inte är något jag saknar så mycket längre, men gott som tusan är det när man får det :)


idag har det dock varit lite ensamt på rummet, helt tomt. men har jobbat ganska så mycket idag så har knappt vant mig vid att emma och julia inte är här. mer nu framåt kvällen jag märkt det. men som tur är så är vi i samma land, och snart har dem amerikanska nummer också och då kan jag trakassera dem hur mycket jag vill. det är ju faktiskt bara tre timmars skillnad här och till kalifornien.  har även skypat med min mamma idag, hon hade ringt mig typ fem gånger på skype så blev lite orolig att det hade hänt något men hon ville bara kolla så allt var bra. alltid skönt att få prata med sin mamma, hon har alltid (för det mesta) bra åsikter om saker och ting.

nu har jag kollat runt på lite bloggar, tagit det lugnt och läst igenom papper från cultural care. handlade om jag ville förlänga mitt år till 6, 9 eller 12 månader eller om jag ska åka hem när mitt kontrakt är slut efter ett år. dock har jag och familjen redan pratat om den saken så det är bestämt och klart. jag slutar mitt år den 16 januari 2012. alltså så ska jag inte förlänga, så snart kommer det komma papper om när jag ska boka min flygresa hemåt och allt sånt där. konstig känsla. snart har det gått 7 månader. galet! om 1,5 månad kommer elin, sara och siri hit, sen pappa och eric... sen ska jag ju nästan åka hem. och jag har redan planer på vad jag ska göra då! mumsfilibaba! och med det, säger jag god natt!



bild från en kväll i juli hemma hos ida B, direkt efter att lovisa L har sminkat mig



______________________________________________________________________________________

svar till emilie: nej, jag är inte riktigt taggad på jönköpings uteliv ännu, men jag är redo den 17 februari! är du? eller ska jag behöva komma upp till sthlm? ;)

Kommentarer
Postat av: Emilie

Haha, kan jag tänka mig ;) Åh du måste berätta vad det är för planer du har!! :D Jag vill typ ut och resa nu!! Mer!! men då har jag kommit på idéen att bosätta mig i SVERIGE och PLUGGA i 5 ÅR! Åh, känns lite jobbigt.. 17 februari!! :D :D Jag åker till norge ikväll men skype nån dag nästa vecka?

2011-08-10 @ 12:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0