Mystere

Nu är det som de flesta vet, sportlov. Helst av allt skulle jag vilja vara i ett varmt land, långt långt bort härifrån. Men sitter istället hemma i Sverige, kallt och tråkigt.
 I Helgen jobbade jag, fredag-söndag, cash. Träffade Louise och alla andra tjejer i lördags och tittade på melodifestivalen och tog det lugnt. Igår var jag nere på stan och inhandlade nytt puder, träningskort och en ring. Kollade även upp lite jobb och sånna grejer. Därefter träffade jag Emma och Matilda, som skulle uträtta några ärenden för sedan skulle vi hyra film tillsammans med Driola och Louise. Dock valde vi ingen bra film så vi dissade den och kollade lite halvt om halvt på Step up 2 "the streets", det jag såg av den filmen var bra, mer än bra! Sen åkte Driola och Louise hem. Jag och Matilda Norström åkte hem runt 3.30 tiden, ganska så trötta men vi hade så mycket o prata om så det blev lite senare än vad man tänkt sig. Men har man lov så har man ju.

Har även hand om pappas restaurang och se till den nu när han och bror är i fjällen, så har skottat lite snö o grejat där också, mina armar är dock inte så starka för att skotta bort all snö, men tillräckligt för besökarna att komma fram!

Därför sov jag till 13.00 idag. Ganska trött efter gårdagen men ändå pigg på en ny dag. Åkte o handlade med mamma åt Morfar och hans sambo. Sedan skjutsade jag mamma till jobbet och sen dess har jag hunnit med; städning, bära ner massa grejer till källaren, inpackning, ansiktsmask, duscha, skrubba, ätit mat och fixat annat. Så jag är nöjd med dagen, ska bara kolla igenom lite läxor oså, sen kanske det blir tv eller sängen, beror på hur trött jag blir efter läxorna.

Annars har jag nog ett ganska fullspäckat schema imorgon också, för mitt lov ska gå ut på att få gjort så mycket som möjligt så jag slipper det sen när skolan börjar igen. Puss o kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0